Selasa, 22 Julai 2014

Alamak! Saya Dah Terlepas Waktu Sahur..

Berpuasa hari ke-25 mencatat sejarah bagi saya. Kalau sebelum ni berjaya untuk bangun bersahur setiap hari dengan mudah, namun hari ini saya gagal berbuat demikian. Puncanya? Saya terjaga lebih awal daripada biasa sekitar pukul 3.30 pagi, dan kemudiannya sesudah buat apa yang patut kepala terasa agak pening. Jadinya, saya mengambil keputusan untuk 'melelapkan mata buat seketika'.

Memang sekejap je saya terlena (tidur kalau 5-6 jam pun masih rasa sekejap je kan hihihh). Alih-alih, tersedar tengok jam handphone saya dah menunjukkan pukul 6.10 pagi...hadooiiii...terlepas sahur saya. Tak dapatlah saya bersahur untuk hari ini. Dahlah kelas penuh..terpaksalah saya menggunakan tenaga secara berhemah kat sekolah tadi. Sebenarnya saya tak rasa ralat sangat kalau tak sempat makan. Tapi saya rasa rugi sangat bila tak sempat bersahur dengan air oren kesayangan saya ni. Berbeza sungguh berpuasa tanpanya... 





Inilah dia buah hati pengarang jantung kami sekeluarga :-)


Saya sangat sukakan Performance kerana ia membantu agar kulit saya tidak kering lagi walaupun kurang minum air ketika di bulan puasa. Alhamdulillah!

Wahhhh! Terujanya...kalau korang pun nak dapatkan PERFORMANCE, boleh terus ORDER je tau.. Semudah ABC :-)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Akibat terlepas waktu sahur, saya rugi kerana tidak mendapat fadilat-fadilat seperti berikut : 

"Perbezaan antara puasa orang Islam dan puasa ahli kitab ialah makan sahur." (HR al-Tirmizi)

Nabi sallallahu `alaihi wa sallam bersabda, "Bersahurlah kamu semua kerana sesungguhnya pada waktu makan sahur itu terdapat keberkatan." (HR Bukhari) 

"Bersahur itu adalah makan yang berkat. Maka jangan kalian meninggalkannya walaupun salah seorang daripada kalian hanya meneguk seteguk air. Maka sesungguhnya Allah Ta’ala dan malaikatNya berselawat ke atas orang-orang yang bersahur." (HR. Imam Ahmad)

"Sebaik-baik makanan sahur bagi orang mukmin adalah kurma." (HR. Abu Daud, Ibn Hibban dan al-Baihaqi)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Saya adalah pengedar sah Shaklee di Gua Musang. Jika ingin COD boleh hubungi saya melalui maklumat tertera. Penghantaran dibuat ke seluruh negara melalui Pos Laju, GDex atau pun CityLink. Jom dapatkan vitamin anda hari ini juga :-)


Kos penghantaran adalah RM10 bagi seluruh Semenanjung RM20 untuk ke Sabah Sarawak.


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee dan ingin menjadi ahli untuk penjimatan sehingga 15-25%, bolehlah hubungi saya seperti maklumat di bawah :


June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS / WA : 017-943 8392 | ID : 891221




0 comments:

Catat Ulasan