Selasa, 22 Julai 2014

Tips untuk Kekal Bertenaga ketika Qiammullail

Assalamualaikum w.b.t :-)

Pernah dulu seseorang yang agak rapat dengan saya bercerita bahawa satu perkara yang dia kurang selesa sewaktu Ramadhan tiba adalah kerana jadual makan, minum dan tidur mengalami perubahan ketara. Ini menyebabkan badan terasa amat lesu, lemah longlai dan kurang bertenaga. Akibatnya, beliau sering tidur semula selepas subuh, sering tersengguk-sengguk ketika membaca al-Quran dan tak dapat bertarawih di masjid kerana terlalu mengantuk setelah berbuka puasa. Bayangkan kalau keadaan sebegini berlarutan sehingga sebulan lamanya. Bila masanya beliau nak beribadah? Rugi sangat kalau kita tak ambil peluang untuk beribadah sepuas-puasnya dalam bulan yang penuh keberkatan ini.Saya percaya, ramai juga yang mengalami 'masalah' yang sama seperti beliau. Kasihan kan?

Sebab itulah, mengamalkan suplemen sangat penting bagi saya. Kalau hari ini kita tak bekalkan nutrisi yang lengkap untuk tubuh kita, bagaimana kita nak harapkan sel-sel kita berfungsi dengan baik. Makan tak tentu...sayur dan buah jarang-jarang jumpa. Asyik-asyik makan makanan yang kita suka sahaja. Sudah tentu ia tak mampu 'cover' zat yang badan ita perlukan. Kalau sayangkan badan, berikanlah makanan yang badan kita perlukan, bukannya makan mengikut nafsu semata-mata.

Alhamdulillah, pagi ini saya terjumpa satu resepi yang sangat sesuai untuk orang yang sukar untuk berqiammullail di bulan Ramadhan. Resipi ini saya pinjam daripada seorang Master Shaklee yang telah berkecimpung dalam bidang suplemen selama 20 tahun lama. Kalau tak dikongsi terasa bersalah la pulak. Jadi saya dengan berbesar hati ingin berkongsi satu resepi yang memberikan kita keuntungan di dunia dan akhirat kepada anda semua, Insya Allah. 

Badan sihat -----> Ibadah sempurna ------> Semoga mendapat keredhaan Allah hendaknya.

Tips untuk Kekal Bertenaga ketika Qiammullail :

1 sach cinch energy tea(tenaga segera/tingkat metabolisma badan
2 sach nutriferon (tingkatkan immune badan agar dpt focus/ khusyuk dlm bacaan Quran)
1 sudu vivix (segar dan btenaga repair sel agar awet muda )
kalau perut terasa lapar ambil triple gems 


Selain itu, amalkanlah minum air suam yang lebih banyak..
Walaupun cost lebih tapi berbaloi sebab satu malam Lailatulqadar adalah bersamaan dengan 1000 bulan...tak rugi kan? Duit boleh dicari, saham akhirat yang paling penting.
Saya adalah pengedar sah Shaklee di Gua Musang. Jika ingin COD boleh hubungi saya melalui maklumat tertera. Penghantaran dibuat ke seluruh negara melalui Pos Laju, GDex atau pun CityLink. Jom dapatkan vitamin anda hari ini juga :-)

Kos penghantaran adalah RM10 bagi seluruh Semenanjung RM20 untuk ke Sabah Sarawak.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee dan ingin menjadi ahli untuk penjimatan sehingga 15-25%, bolehlah hubungi saya seperti maklumat di bawah :

June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS / WA : 017-943 8392 | ID : 891221

0 comments:

Catat Ulasan