Selasa, 19 Ogos 2014

Awas Jangan Salah PIlih!


Dua hari lepas saya dikunjungi oleh nenek kepada seorang pelajar untuk memaklumkan punca ketidakhadiran cucu beliau ke sekolah. Pada wajah beliau jelas kelihatan kesan kehitaman akibat salah guna kosmetik. Pesanan buat semua, berhati-hatilah jika membeli produk kosmetik yang berlambak di pasaran. Cari yang betul-betul selamat dan bukan hanya bergantung kepada testimoni yang  nampak menarik sahaja. Apa lagi zaman sekarang ni pelbagai teknik boleh digunakan untuk mengubah suai gambar supaya seseorang itu kelihatan lebih cantik berbanding wajah asal mereka. Seeloknya, selidiklah dahulu sama ada produk yang bakal dibeli mengandungi bahan kimia berbahaya seperti yang tersenarai di bawah.


TIGA kandungan aktif yang sangat bahaya dalam kosmetik:

1. Hidrokuinon: Berpotensi karsinogenik jika digunakan secara berlebihan

2. Tretinoin: Sensitiviti terhadap cahaya matahari meningkat (boleh menyebabkan kemerahan, kegatalan kulit dsb.


3. Merkuri: Boleh menyebabkan gatal, allergi dan 'neurotoxicity'.




Untuk produk penjagaan kulit wajah, saya memilih jenama Shaklee yang selamat untuk saya dan selamat untuk alam sekitar juga. Shaklee ada menyediakan rangkaian ENFUSELLE Normal to Oily dan Normal to Dry serta Nutriwhite. Apa yang pasti, dalam Shaklee tiada bahan kimia berbahaya yang digunakan. Yang penting, setelah menggunakan produk ini dengan konsisten, wajah kita akan kelihatan 'natural beauty' gitu...suka tak?

Boleh juga baca review yang saya buat setelah beberapa bulan menggunakan set Enfuselle Normal to Oily ni..hasilnya? Alhamdulillah...Superb!

Saya adalah pengedar sah Shaklee di Gua Musang. Jika ingin COD boleh hubungi saya melalui maklumat tertera. Penghantaran dibuat ke seluruh negara melalui Pos Laju, GDex atau pun CityLink. Jom dapatkan vitamin anda hari ini juga :-)

Kos penghantaran adalah RM10 bagi seluruh Semenanjung RM20 untuk ke Sabah Sarawak.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee dan ingin menjadi ahli untuk penjimatan sehingga 15-25%, bolehlah hubungi saya seperti maklumat di bawah :

June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS / WA : 017-943 8392 | ID : 891221



0 comments:

Catat Ulasan