Selasa, 19 Ogos 2014

Perbezaan EPO dan GLA Complex

Ramai yang tersalah sangka yang GLA Complex ni merupakan minyak Evening Primrose yang biasa dijual di farmasi tu. Saya juga tidak terkecuali. Setelah kenal Shaklee barulah tahu apa beza antara EPO dan GLA Complex.

Sewaktu remaja dahulu, saya ada juga mencuba EPO ni. Konon untuk cantikkan kulit dan kurangkan masalah senggugut ketika datang haid. Kesan EPO agak lambat kepada tubuh saya dan saya berhenti selepas tiga bulan mengamalkannya. Agaknya kena tunggu lebih lama sedikit barulah saya dapat kesan yang diinginkan. Kadar Linolenik Asid dalam EPO yang sedikit berbanding GLA Complex, maka kesan yang diperoleh tidaklah seberapa.

Apa lagi beza EPO dan GLA Complex?


GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Manakala EPO pula terdiri daripada Evening Primrose Oil yang dihasikan dari sejenis bunga bernama English Primrose. Kandungan GLA dalam EPO hanyalah separuh berbanding GLA dalam GLA Complex Shaklee. 

Bunga Evening Primrose 
GLA Complex Shaklee diekstrak daripada borage yang mengandungi 2 kali ganda GLA berbanding GLA dalam EPO. Kadar penyerapan borage yang digunakan dalam GLA Complex adalah tiga kali lebih tinggi berbanding EPO. Ini menyebabkan GLA Complex 3 kali lebih berkesan daripada EPO.

Tumbuhan Borage

Setiap kapsul GLA Complex pula, mengandungi lebih 300mg GLA dan ia juga merupakan sumber terbaik asid lemak perlu, Omega 6. Bioavailabality telah terbukti secara klinikal di mana ia mampu menyerap ke dalam sel dengan mudah. Jadi, hampir kesemua GLA yang kita ambil akan diserap oleh tubuh. Tidaklah membazir dibuatnya. Formula GLA Complex telah dipatenkan oleh pihak Shaklee bagi menjamin kualiti, kesegaran dan keberkesanannya.

Antara kebaikan GLA Complex ialah :

  • Merupakan herba tradisi yang dipercayai sejak turun-temurun
  • Mengawal selia hormon estrogen dan testosteron
  • Melambatkan menopause
  • Mengatasi masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing
  • Anti kanser
  • Memperbaiki masalah radang kulit
  • Menghalang komplikasi diabetis
  • Membantu untuk langsing
  • Menghalang berat badan bertambah
  • Mencegah tekanan darah tinggi
  • Memperbaiki tekstur rambut
  • Sesuai untuk kanak-kanak hiperaktif dan autisme


PERHATIAN : GLA Complex tidak sesuai diambil oleh wanita hamil kerana ia boleh mengakibatkan keguguran janin. Pesakit sawan juga tidak digalakkan mengambil GLA Complex kerana ia boleh merangsang terjadinya sawan dengan lebih kerap.

Ketahui cara untuk mendapatkan GLA COMPLEX dengan harga yang jauh lebih jimat dengan menghubungi saya. Jadilah ahli dan nikmati diskaun sehingga 25% hari ini juga!

Saya adalah pengedar sah Shaklee di Gua Musang. Jika ingin COD boleh hubungi saya melalui maklumat tertera. Penghantaran dibuat ke seluruh negara melalui Pos Laju, GDex atau pun CityLink. Jom dapatkan vitamin anda hari ini juga :-)

Kos penghantaran adalah RM10 bagi seluruh Semenanjung RM20 untuk ke Sabah Sarawak.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee dan ingin menjadi ahli untuk penjimatan sehingga 15-25%, bolehlah hubungi saya seperti maklumat di bawah :

June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS / WA : 017-943 8392 | ID : 891221

0 comments:

Catat Ulasan