Isnin, 30 Jun 2014

Review Shaklee Skincare Set ~ Enfuselle Normal to Oily

Semakin hari semakin sayang! Begitulah diibaratkan saya dan Shaklee. Hek elehhh...mengada-ngada je bunyinya kan? Bukan gurauan tapi kenyataan. Semakin lama mengenali produk dan fungsinya, saya semakin jatuh cinta! Salah satu keistimewaan Shaklee berbanding syarikat lain ialah kesetiaan pengguna. Biasanya pengguna akan terus setia menggunakan Shaklee kerana yakin dengan keberkesanannya selain selamat dan diperbuat daripada bahan semula jadi. 

Kali ini saya nak buat review tentang Set Enfuselle Normal to Oily. Kulit saya jenis sensitif, berminyak dan berjerawat. Pakej yang cukup lengkap tu. Saya telah menggunakan set ini selama hampir tiga bulan. Dan apa yang saya perasan, kulit saya semakin lembut dan liang-liang roma yang dulunya terbuka juga semakin mengecil. Kalau tak, dari jauh lagi dah boleh nampak! Apa yang paling penting, kulit saya yang sensitif (cepat merah) apabila terkena cahaya matahari dah makin berkurangan. Sampaikan ada anak saudara saya tegur, kulit Aunty dah tak merah macam dulu-dulu lagilah. Laaa, ye ke? Saya sendiri pun boleh tak perasan pulak fasal ni. Kata orang, biar orang lain yang menilai. Kalau tak, kita akan dikatakan syok sendiri...ahahahhh!

Sepanjang tempoh menggunakan Set Enfuselle Normal to Oily, saya perasan bahawa setiap kali memakai toner dan pelembap, kulit saya akan berasa sedikit pedih. Tapi lepas tu dalam 2-3 minit rasa pedih tu akan hilang. Ramai juga pengguna yang ada pengalaman macam saya ni. Ada juga yang dah mula was-was. Cakap produk semula jadi, tak ada chemical bagai, tapi kenapa bila pakai terus rasa pedih dan pijar? Nak tahu sebabnya kenapa? Sebabnya, ia sedang bertindak balas untuk meneutralkan kerosakan sel akibat tindak balas dengan logam yang ditemui dalam air paip. Air paip yang disalurkan ke rumah kita sebenarnya masih mengandungi banyak bahan kimia dan jika ada kemampuan, eloklah ditapis sebelum digunakan. 

Apabila wajah bebas daripada masalah kulit, kita pun akan tampil dengan lebih berkeyakinan. Apabila masalah kulit menghantui, sedikit sebanyak sudah tentu akan menggugat tahap keyakinan diri. Lebih-lebih lagi apabila ada yang bermulut cabul dan tak de insurans yang menegur...cakap ikut sedap mulut aje kan..siapa yang pernah terkena je yang tahu perasaan saya. Peace! 

Sekarang ni, saya lebih yakin untuk ambil dan lihat gambar sendiri. Kalau dulu, nak bergambar pun naik malu. Terkejut juga apabila melihat gambar saya semasa National Conference tempoh hari...alhamdulillah! 

Saya bertudung putih, gambar bersama nenek Shaklee saya, M. Zeti Hafiza :-)

Saya bertudung merah. Jangan terkejut, gambar lama ni..

Tadaaaaaa....!

Ini dia Set enfuselle buah hati kesayangan hamba :-)

Saya adalah pengedar sah Shaklee di Gua Musang. Jika ingin COD boleh hubungi saya melalui maklumat tertera. Penghantaran dibuat ke seluruh negara melalui Pos Laju, GDex atau pun CityLink. Jom dapatkan vitamin anda hari ini juga :-) Klik ORDER untuk dapatkan set skincare anda sekarang!

Kos penghantaran adalah RM10 bagi seluruh Semenanjung RM20 untuk ke Sabah Sarawak.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee dan ingin menjadi ahli untuk penjimatan sehingga 15-20%, bolehlah hubungi saya seperti maklumat di bawah :

June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS / WA : 017-943 8392 | ID : 891221


0 comments:

Catat Ulasan