Sabtu, 14 Jun 2014

Kecutkan Jerawat Batu Cara Saya

Bayangkan, seminggu lagi anda akan menyambut hari istimewa yang paling ditunggu-tunggu dalam hidup anda. Wajah anda yang licin bak telur dikupas tiba-tiba dihiasi dengan dua tiga biji jerawat batu yang besar. Aduh! Sungguh merosakkan mood bukan? Sudahlah wujudnya jerawat batu tersebut di kawasan yang strategik. Nak sorok-sorok dengan tudung pun tak boleh... Geram tak? hihih...



Kali ini saya nak kongsikan beberapa petua mudah untuk mengecutkan jerawat batu dengan cepat.
  • Gunakan ubi kentang. Ubi kentang mengandungi alkali yang mampu memecahkan jerawat batu berpunca daripada pori-pori yang tersumbat. Potong ubi kentang nipis-nipis dan tampalkan pada jerawat batu tersebut. Lakukan beberapa kali sehingga jerawat batu benar-benar mengecut.
  • Gunakan ramuan putih telur dengan tiga sudu madu. Kacau sebati dan oleskan ke seluruh muka. Tunggu sehingga kering baru dibilas dengan sempurna. Hasilnya? Kulit akan jadi lebih bersih dan jerawat batu akan mengecil dengan cepat.
  • Tumbuk dua inci kunyit hidup sehingga lumat. Tambahkan dengan sesudu jus limau nipis. Sapukan pada seluruh wajah dan biarkan selama 15-20 minit sebelum dibilas sehingga bersih. Masker ini akan membantu mengurangkan radang pada jerawat batu.
  • Campurkan sesudu teh baking powder dengan sedikit air. Sapukan pada bahagian yang berjerawat dan biarkan selama 15-20 minit. Baking powder akan membantu untuk menyerap minyak berlebihan dan mengurangkan jangkitan bakteria di kawasan tersebut.
Kecutkan jerawat batu dengan Shaklee :
  • Gunakan masker setengah sudu ESP dan setengah paket Shaklee Collagen Powder. Campurkan dengan toner ataupun air bersih. Sapukan pada seluruh muka dan biarkan sehingga masker tersebut benar-benar kering sebelum dicuci. Kesannya sungguh mengujakan. Tak caya, boleh try nanti :-) Boleh tekan sini untuk ORDER.
  • Sapukan setengah sudu teh vivix pada muka yang bersih. Dan biarkan sehingga kering. Setelah wajah dicuci, anda akan dapat rasakan perbezaannya. Korang boleh beli vivix kat sini,click to ORDER Vivix now.
  • Bagi saya yang mengalami masalah kulit berjerawat, Set Enfuselle Normal to Oily sangat membantu untuk mengurangkan jerawat. Sebelum ini saya dah cuba macam-macam jenis produk muka. Baik tempatan mahu pun luar negara. Tapi sayang, kulit semakin menipis dan rosak. Masalah jerawat tak juga hilang. Sedihkan? Mungkin saya boleh share dalam next entry pasal ni. Klik untuk ORDER skincare set macam saya :-)

Saya adalah pengedar sah Shaklee di Gua Musang. Jika ingin COD boleh hubungi saya melalui maklumat tertera. Penghantaran dibuat ke seluruh negara melalui Pos Laju, GDex dan juga CityLink. Dapatkan vitamin anda hari ini juga >_<. Kos penghantaran adalah RM10 bagi seluruh Semenanjung RM20 untuk ke Sabah Sarawak.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee, bolehlah hubungi saya seperti maklumat di bawah :

June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS / WA : 017-943 8392 | ID : 891221


0 comments:

Catat Ulasan