Rabu, 2 Julai 2014

Pesanan KHAS buat semua yang Bergelar Isteri

Assalamualaikum dan selamat pagi :-) Semua sihat-sihat aje hari ni kan? Alhamdulillah...saya doakan semoga semua pembaca yang saya kasihi sihat sejahtera hendaknya. Ameen. 

Kali ini saya ingin mengupas tentang topik suplemen versus lelaki. Aduhaiii...susah nak cakap kalau bab ni kan? Orang perempuan biasanya lebih mengambil berat tentang kecantikan dan kesihatan diri. Mereka sanggup berhabis semata-mata untuk tampil cantik dan sihat setiap hari. Jarang sangat saya jumpa orang lelaki yang ambil berat tentang kesihatan mereka sendiri. Kerap kali yang saya jumpa, isteri sampai tahap dah penat paksa suami mereka makan vitamin. Tapi tak dilayannya pun. Kata mereka, mereka masih lagi sihat. Buat apa nak ambil suplemen? 

Sebenarnya, ramai yang salah faham tentang suplemen. Suplemen bukan ubat. Suplemen hanyalah makanan tambahan yang kita ambil untuk melengkapkan zat dalam badan yang kita tak dapati daripada makanan. Bila semua keperluan nutrisi lengkap, maka sel-sel tubuh akan dapat berfungsi dengan baik. Macam kereta juga, kalau salah satu 'compartment' rosak atau haus, boleh tak ia berfungsi dengan baik? Begitu juga dengan badan kita, sekiranya kekurangan kalsium, lama-kelamaan gigi akan rosak, tulang akan reput dan kita boleh diserang osteoporosis pula.

Kata-kata di bawah ini saya tujukan khas buat para isteri di luar sana :




Korang…
Memalam,penah tak korang pandang teman sekatil tu..
Terpikir tak korang..dia sihat ke??
Dia ok ke??
Dia kerja kuat..merokok lagi..
Makan tak tentu masa..ade pulak tu yang jenis tak suka makan sayur..apatah lagi nak minum susu..kita pula masak ikut sahaja selera dia..bukan ikut keperluan badan dia..
Jangan dibiarkan dia terus begitu..
jangan rasa dia kuat bekerja tu dia sihat..
Sayangilah dia..
fikirkan masa depan kita & anak di tangan dia..
kalau dia selalu mengeluh penat..mungkin ade yang tak kena pada dia..
Kalau korang rasa perlu beri dia sesuatu yang dia perlukan
Usah bertangguh. Mungkin sikap bertangguh korang boleh mendatangkan sesalan seumur hidup.

[saya tahu awak faham siapakah DIA yang saya maksudkan] 


Saya adalah pengedar sah Shaklee di Gua Musang. Jika ingin COD boleh hubungi saya melalui maklumat tertera. Penghantaran dibuat ke seluruh negara melalui Pos Laju, GDex atau pun CityLink. Jom dapatkan vitamin anda hari ini juga :-)

Kos penghantaran adalah RM10 bagi seluruh Semenanjung RM20 untuk ke Sabah Sarawak.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee atau vitamin untuk lelaki dan ingin menjadi ahli untuk penjimatan sehingga 15-20%, bolehlah hubungi saya seperti maklumat di bawah :

June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS / WA : 017-943 8392 | ID : 891221




0 comments:

Catat Ulasan