Rabu, 19 Februari 2014

Diari Seorang Wanita ~ Cukupkan Nutrisi untuk Jadi Lebih Tinggi

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah, masih dianugerahkan nikmat kesihatan yang baik untuk meneruskan hidup hari ini. Semoga kita dapat menggunakan nikmat yang Allah anugerahkan untuk memberi lebih banyak hari ini. Sentiasa jadikan kita orang yang hidup untuk memberi kebaikan kepada orang lain dan bukanlah orang yang hanya tahu meminta dan menerima. Insya Allah.

Jadi, hari ini saya ingin berkongsi info yang saya dapat semasa mengikuti Bengkel Nutrisi Shaklee tempoh hari. Berkongsi pengetahuan yang kita ada juga merupakan salah satu 'pemberian' tau :-) . Terlalu banyak info yang saya dapat tempoh hari. Tak sia-sia saya menghabiskan cuti hujng minggu saya untuk berbengkel. Enjoy sangat2 OK..

Pernah tak anda terfikir untuk celebrate hari pertama kita datang bulan dalam hidup kita? Hihihii..bunyinya macam lucu, tapi ada rahsia di sebalik tarikh datang bulan yang pertama bagi seorang gadis. Saya pasti, tak ramai yang ingat tarikh tersebut..Mmm, nampak macam tak berapa pentingkan? 



Ada apa sebenarnya dengan tarikh pertama kita datang bulan tu? Selain ia menunjukkan bahawa kita dah akil baligh, ia juga menunjukkan yang kita hanya ada masa 3 TAHUN sahaja daripada tarikh tersebut untuk membesar dengan sempurna. Tempoh ini sangat-sangat kritikal, jadi adalah sangat penting untuk kita dapatkan nutrisi yang cukup untuk membesar.
Selepas 3 tahun, kita tidak akan meninggi lagi. Kita akan kekal dengan ketinggian tersebut hingga dewasa. Buatlah macam mana pun, memang takkan tinggi-tinggi lagi dah..Melebar jer boleh..sure kita tak nak jadi macam tu kan..ehehee. Jadi, dalam tempoh 3 tahun selepas datang bulan tu, pastikan kita mendapat protein dan kalsium yang mencukupi untuk tumbesaran yang normal. Takdelah badan kita 'rendang' semcam je..betul tak?

Protein dan kalsium pilihan saya sudah tentulah Energising Soy Protein ( ESP ) dan Ostematrix. Ibu-ibu, yang ada anak dara yang pertama kali datang bulan, bolehlah cuba ESP dan Ostematrix Shaklee supaya tubuh mereka dapat membesar dengan normal dan lebih sempurna :-)

Hubungi saya untuk mendapatkan khasiat ESP dan Ostematrix anda sekarang. Nak cuba vitamin lain pun boleh aje...

Sekian, terima kasih :-)

FB : June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS/WA : 017-943 8392 | ID : 891221

0 comments:

Catat Ulasan