Ahad, 16 Februari 2014

Seharian di Bengkel Nutrisi Shaklee

Assalamualaikum w.b.t...


Apa pengisian hari minggu pembaca semua? Seronok bukan jika aktiviti di hujung minggu dapat dibuat bersama-sama keluarga? Mungkin ada yang mengambil peluang cuti hujung minggu untuk bawa anak berjalan-jalan, membeli-belah dan sebagainya. Lain pula dengan saya, kata suami...15hb Feb adalah Guy's Day coz saya minta kerjasama beliau untuk tolong jagakan si Faris ( my 4 years old son) sementara Mama nak berbengkel seharian. Alhamdulillah, segalanya dipermudahkan :-)



Saya sangat teruja menjalani bengkel tersebut. Banyak ilmu baru yang dapat hari ini. Walau pun masa agak singkat, tapi tak menghalang saya untuk menyerap segala ilmu yang dicurahkan. Bila dah makin mengenali Shaklee, barulah kita akan jatuh cinta dengan produknya. So amazing coz Shaklee begitu cerewet dalam menentukan piawaian bahan mentah yang akan digunakan dalam suplemen. Sebab itulah, sampai sekarang Carotomax dan Herb Lax yang dah lama kehabisan stok belum kembali ke pasaran. Banyak herba yang diperlukan untuk menghasilkan kedua-dua produk ini. Shaklee sanggup menunggu sehingga hasil tanaman benar-benar matang sebelum dituai kerana ingin mendapatkan khasiat sepenuhnya daripada tumbuh-tumbuhan yang digunakan.

Kami juga sempat bermain game untuk menguji minda. Kami ditunjukkan dengan sekeping slaid yang mengandungi 20 benda selama 30 saat. Selepas itu, kami diminta untuk menyenaraikan objek-objek yang ada dalam gambar tersebut dalam masa 30 saat juga. Nak tahu berapa jumlah yang dapat saya senaraikan? Saya dapat 8/20! Jumlah itu terlalu sedikit dan ini menandakan saya perlu lakukan sesuatu untuk memori saya. Lepas ni saya kena konsisten makan lecithin coz lecithin Shaklee sangat bagus untuk ingatan.

Selain itu, saya juga baru pertama kali tahu bahawa wanita yang merancang untuk mendapatkan cahaya mata mereka perlulah makan suplemen setahun lebih awal. Jika seorang gadis akan berkahwin pada tahun hadapan dan berhasrat untuk bunting pelamin, maka mereka perlulah mengamalkan vitamin hari ini juga! Tidak boleh tidak, kerana vitamin sangat penting untuk kesihatan bakal ibu dan janin yang akan dikandung nanti. sekiranya hendak tunggu sudah hamil baru nak makan suplemen, waktu itu sudah dikira terlambat kerana kita biasanya sedar bahawa kita hamil hanya pada bulan kedua atau ketiga usia kandungan. Tanpa khasiat yang mencukupi, bayi akan mengalami risiko kecatatan dan tidak dapat berkembang sepenuhnya.


Gambar menunjukkan bayi yang mengalami kecacatan tiub neural. Tulang belakang tidak dapat berkembang dengan sempurna akibat kekurangan asid folik. Menurut doktor, bayi ini hanya mempunyai 30% peluang untuk hidup. Jika hidup pun, bayi ini akan lumpuh dari bahagian perut ke bawah. Patutlah doktor sentiasa memastikan ibu-ibu hamil dibekalkan asid folik setiap kali ke klinik. Ibu-ibu hamil tolong jangan skip makan vitamin yer..Siapa yang rugi kalau tak makan?

Jadi, apa vitamin yang sesuai bagi mereka yang sedang merancang untuk hamil? Anda boleh amalkan set Total Wellnes ( set Kesihatan Optimum Shaklee) untuk mendapatkan tahap kesihatan terbaik.

Kalau ikutkan banyak lagi yang saya nak share kat sini. Tapi cukuplah dulu setakat ini. Ada masa kita sambung lagi yer..

June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS/ WA : 017-943 8392 | ID : 891221

0 comments:

Catat Ulasan