Ahad, 8 Disember 2013

Vitamin Shaklee untuk Ibu Hamil Elak Sakit Pinggang

Siang tadi saya menerima khabar gembira daripada abang ipar saya. Beliau telah menerima cahaya mata kedua iaitu seorang bayi perempuan yang sangat gebu dan comel sekali. Tahniah saya ucapkan kepada beliau dan isteri. Bertambah lagilah bilangan ahli keluarga kami, alhamdulillah :-) sebenarnya saya dah tak sabar-sabar nak jenguk baby mereka...bestnya bau baby...wangi sangat!

Ini bukan abang ipar saya tau..

Mmm..dalam entry kali ini sukacita saya nak kongsi tentang vitamin untuk ibu hamil bagi mengelakkan masalah sakit-sakit badan atau sakit pinggang. Pengalaman hamil anak sulung tempoh hari membuatkan saya faham jerih-perih seorang ibu yang hamil. Macam-macam perkara mereka kena tempuhi. Bermula dengan rasa loya di awal kehamilan sehinggalah rasa ketidakselesaan di hujung kehamilan akibat terpaksa mengusung perut yang semakin besar. Segalanya menuntut kesabaran yang bukan sedikit.

Secara umumnya, vitamin asas yang diperlukan untuk ibu hamil ialah : 

B complex ~ mengandungi asid folik untuk mengelakkan kecacatan pada 'spina bifida'
Vita-Lea~ mengandungi zat besi untuk mengelakkan ibu mengalami masalah anemia @ bacaan Hb rendah seterusnya membekalkan tenaga yang diperlukan oleh ibu hamil
Vita C SR ~ baik untuk pembentukan gusi ibu dan bayi, elakkan gusi ibu cepat berdarah serta untuk kesihatan optimum
Ostematrix~ mengelakkan ibu mengalami masalah lenguh atau kekejangan pada anggota badan. Juga membantu daripada si ibu berasa sakit pinggang yang serius. Merupakan sumber kalsium yang hebat untuk mengelakkan risiko osteoporosis pada ibu hamil. 

## Semua vitamin di atas adalah SESUAI digunakan di awal kehamilan sehinggalah berpantang dan menyusu.

## Jika anda sedang hamil dan memerlukan suplemen di atas, boleh hubungi saya di sini untuk konsultasi percuma. Jadilah pengguna yang bijak memilih suplemen yang selamat kerana apa yang kita makan hari ini menentukan siapa kita 15-20 tahun akan datang. Insya Allah.

June Mohd |kerengge83@gmail.com|SMS/WA- 017-943 8392


0 comments:

Catat Ulasan