Khamis, 16 Oktober 2014

Penangan Mi Goreng Bodoh

Mi goreng bodoh? First time dengan 'tajuk' mi goreng macam ni awal tahun ni kot...husband yang perkenalkan saya dengan mi goreng ni. Puncanya, beliau berkursus di Melaka bersama rakan sekerja. Tiba-tiba ada antara rakan suami yang mengajak untuk mencuba Mi Goreng Bodoh ni...erk! Dengan nama macam pelik bebenor kan... nak makan pun serammmm...ahahaaaa...

So, kami sekeluarga (sebelah mentua) pun teringin la mencubanya. Bak kata suami, kedai tu biasa jer tapi orang terpaksa menunggu giliran untuk dapat tempat duduk. Punyalah ramai pengunjungnya...sampai tak cukup tempat nak makan...

Itu yang membuatkan kami tak sabar-sabar nak mencuba...Bila dah rasa, bagiku mi goreng tu just nice la...Siapa yang suka pedas memang thumbs up la sangat! hihihh...Mi goreng bodoh dimakan dengan sambal yang pedas kaw-kaw, telur mata separuh masak. Sayur-sayuran taugeh je kot yang ada..rupa mi pun cerah dan tak banyak kicap. Lawannya teh O panas-panas. Sedaplah jugak.

Cuti akhir tahun nanti bolehlah ke sana lagi. Nama tempat tak berapa nak ingat. Gambar pun tak de kot..hahaa... Ni saya share resepi mi goreng bodoh, sumber of course lah dari Google :p

Silalah mencuba...

P/S : Dah habis makan makanan berminyak dan berlemak tu, cepat-cepatla makan Lecithin dan Alfalfa. Kasi emulsi dan buang lelemak yang masuk waktu makan tadi kan.


Saya adalah pengedar sah Shaklee di Gua Musang. Jika ingin COD boleh hubungi saya melalui maklumat tertera. Penghantaran dibuat ke seluruh negara melalui Pos Laju, GDex atau pun CityLink. Jom dapatkan vitamin anda hari ini juga :-)

Kos penghantaran adalah RM10 bagi seluruh Semenanjung RM20 untuk ke Sabah Sarawak.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee dan ingin menjadi ahli untuk penjimatan sehingga 15-20%, bolehlah hubungi saya seperti maklumat di bawah :


June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS / WA : 017-943 8392 | ID : 891221

0 comments:

Catat Ulasan