Ahad, 11 Mei 2014

Suplemen untuk Wanita yang Penting dalam Hidup Kita

Saya baru lepas menelefon Emak di kampung. Alhamdulillah, suara mak kedengaran begitu ceria sekali. Emak mana yang tidak gembira apabila dihubungi oleh anakanda tercinta..yer dakk? Minggu ni saya tak dapat balik jenguk Mak, tapi tak mengapalah, hujung minggu ni kami ada peluang untuk berbuat demikian :-) 

Last week saya sempat buat 'spot check' vitamin yang Mak saya makan. Alhamdulillah, nampaknya mak tak lupa makan suplemen walau pun adakalanya ter'skip' juga. Bila vitamin makin berkurang, itu tandanya mak tak lupa nak makan suplemennya. Mak saya merupakan seorang ibu kepada 12 orang anak. Kini mak dah pun berusia 72 tahun. Sebagai seorang warga emas yang sudah banyak berkorban untuk lahirkan dan besarkan anak-anak, sudah tentu ada kesan sampingan yang mak alami. Kisah 30-40 tahun lalu, hidup pun serba sederhana. Mak tak pernah kisah untuk minum susu bagi keperluan tubuhnya. Dan pada masa yang sama, mak juga menyusukan kesemua 12 anaknya hingga usia 2 tahun. Jadi akibat kekurangan kalsium sejak muda lagi, sekarang mak mengalami masalah osteoporosis, di mana ketinggian mak semakin lama semakin berkurang!

Mak juga mengalami masalah lutut. Nak berdiri lama atau berjalan jauh-jauh mak dah tak larat. Maklumlah, waktu muda-muda dulu kerja apa yang Mak tak buat. Daripada bertani, menoreh getah, buat kuih dan ke bendang. Pendek kata, semua kerja yang boleh Mak dibuat, Mak saya akan buat. Tapi syukurlah kerana kami sekeluarga membesar dan dapat bersekolah dengan baik. Kini kami dah temui suplemen yang sesuai bagi memenuhi keperluan nutrisi dalam badan mak. Saya bekalkan Mak dengan set kesihatan sendi  yang mengandungi AJHT, OsteMatrix, GLA Complex dan Omega Guard.

GLA Complex penting untuk wanita yang telah mengalami menopause dan ia mampu menstabilkan hormon dan emosi. Ia juga mampu menyerlahkan seri wajah seseorang (tanpa mengira peringkat usia) jika diamalkan dengan konsisten. Karang tak pasal-pasal mak saya nampak muda 10 tahun daripada usia asal..jangan jeles tau...:-)

Saya adalah pengedar sah Shaklee di Gua Musang. Jika ingin COD boleh hubungi saya melalui maklumat tertera. Penghantaran dibuat ke seluruh negara melalui Pos Laju, GDex dan juga CityLink. Dapatkan vitamin anda hari ini juga >_<.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan set kesihatan seperti Mak saya, bolehlah hubungi saya seperti maklumat di bawah :


June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS / WA : 017-943 8392 | ID : 891221

0 comments:

Catat Ulasan