Khamis, 1 Mei 2014

Pengalaman Bersahur Tanpa Makan Nasi

Assalamualaikum w.b.t..


Alhamdulillah. Hari ini merupakan cuti umum di seluruh Malaysia sempena Hari Pekerja. Selamat bercuti buat semua :-) Best lepak-lepak di rumah tanpa perlu berkejar ke tempat kerja. Dan ramai kot yang ambil peluang ni untuk sambung tidur lepas Subuh..eheheee. Tak baik tau tidur lepas Subuh. Rezeki payah nak masuk nanti. Jangan menyesal pulak ye...

Dan hari ini juga dah masuk 1 Rejab. Ini bermakna tinggal lebih kurang dua bulan lagi sebelum kita menyambut kedatangan bulan Ramadhan yang ditunggu-tunggu. Saya pasti ramai yang dah mula melatih diri untuk berpuasa sunat. Yang tak habis ganti puasa lagi tu, jangan buat-buat lupa pulak yer :-)

Hari ini saya dan emak tak melepaskan peluang untuk berpuasa sempena 1 Rejab. Pada kebiasaannya kami akan mengambil makanan yang berat untuk mengalas perut sepanjang hari. Tapi semenjak terjatuh cinta dengan Shaklee ni saya dah lama meninggalkan amalan bersahur dengan nasi. OK ke tak OK?

Kalau tanya saya, sure confirm saya akan jawab OK sangat! Hihihhh...Apa yang saya perasan, sejak amalkan ESP dan Performance Shaklee untuk bersahur, badan jadi bertenaga sehingga petang. Lapar pun tak terasa sangat. Kadang-kadang tu, boleh tak perasan pulak yang kita sedang berpuasa. Bezanya kalau kita makan nasi, adakalanya saya akan mula terasa lapar seawal jam 9 pagi. Perut mula berkeroncong mintak diisi....sebabnya, nasi lebih cepat dihadam berbanding protein. Dan, yang paling best ialah, saya dah berjaya memujuk Mak untuk cuba ESP & Performance untuk bersahur. Sebelum ini, Mak hanya mengambil nasi sebagai menu pilihan untuk bersahur. Takkan saya nak dapat manfaat suplemen sorang-sorang, kan? Mestilah saya nak sebarkan kebaikan Shaklee kepada orang yang saya sayang :-)

And....guess what, dari tak berapa nak suka suplemen, Mak saya dah pandai minta saya bancuhkan Performance untuk berbuka. Alhamdulillah, seorang lagi insan yang dapat saya bantu tunjukkan jalan untuk hidup lebih sihat :-) Apabila ditanya, jawab beliau, Mak tak rasa haus sangat walau pun berpuasa dalam cuaca panas terik. Syukurlah..

Anda berminat untuk mencuba suplemen untuk bulan puasa? Jangan segan-segan untuk hubungi saya seperti maklumat di bawah :

June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS/ WA : 017-943 8392 | ID : 891221








0 comments:

Catat Ulasan