Selasa, 4 Februari 2014

Seronoknya Berbisnes Bila tak Perlu Jual Barang

Hampir setiap hari saya terjumpa iklan buat duit dengan mudah.. tak perlu jual-jual barang, tak perlu cari orang, tak perlu tunggu lama-lama untuk dapat income..duit masuk tiap-tiap minggu, malah ada juga yang iklan duit masuk 3-4 angka setiap hari! Wah, macam menarik je kan...tapi, saya terfikir jugak, dari mana datangnya duit banyak-banyak macam tu kalau kita tak jual barang? Hmm, nak berbisnes tapi tak perlu jual-jual barang? Jika anda terfikir untuk sertai bisnes yang sebegini, saya sarankan anda untuk berfikir panjang.


Di sini saya ingin share status seorang Ustaz : 



Sempena ari Jumaat ni, saya nak bagi hadiah peringatan kepada semua tentang 'jenayah' bisnes dalam Islam iaitu Skim Piramid yang sangat menindas orang bawah dan hanya mahukan keuntungan cepat utk jangka masa pendek.

Cara mereka adalah matl
amat menghalalkan cara. Segalanya dilakukan asalkan dapat ahli dengan janji manis yang pelbagai. Aduh, masih ada juga yang tertipu ni.


.
Jika kaya yang anda cari, anda takkan kaya sampai bila-bila. Tambahan lagi dengan duit 'panas' hasil penipuan ke atas ramai orang. Tapi kalau yang anda cari adalah keberkatan dalam rezeki dan bisnes, hatta jadi jutawan pun, anda akan kaya selama-lamanya. Malah, kekayaan anda akan bertambah dan melimpah ruah. Seumur hidup pun tak habis nak makan.

Siapa pernah kena skim macam ni pasti serik dibuatnya

P/s: Semakin sempit ekonomi manusia, semakin ramai yg ambil kesempatan, hati-hatilah.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Berbahagialah kepada mereka yang memilih SHAKLEE sebagai bisnes mereka. Dengan Shaklee anda mempunyai produk yang sangat hebat dan berkualiti untuk dikongsi dengan pengguna-pengguna di seluruh dunia. Kami juga tak pernah diajar untuk cari orang @ paksa sesiapa beli barang semata-mata untuk mendapatkan bonus yang banyak..no no no! Bukan itu cara kami :-) 

Tiba-tiba saya teringat suatu kisah. Tahun lalu saya PM seorang rakan lama untuk bertanya khabar. Tapi, awal-awal lagi saya ditebak, nak jual baranglah tuuuu....Saya tak salahkan dia, mungkin beliau dah banyak kali terkena kot... Jangan risau, saya tak pernah paksa sesiapa untuk beli vitamin daripada saya. Saya hanya mampu berkongsi...penggunalah yang buat pilihan, nak beli atau tidak. SEKIAN.

Jika anda berminat untuk sertai bisnes cara kami, hubungi saya untuk maklumat lanjut. Pilih bisnes yang halal untuk bagi makan anak isteri @ keluarga barulah hidup berkat dan sentiasa bahagia.

Fb : June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS/ WA : 017-943 8392 | ID : 891221


0 comments:

Catat Ulasan