Jumaat, 26 Julai 2013

Vitamin Shaklee untuk tambah Darah supaya Muka Kembali Berseri

Pengalaman hamil dengan mengalami masalah hemoglobin yang cukup2 makan sahaja (bacaan di bawah 10 untuk sukatan hemoglobin) masih saya ingat...Kesannya pada saya menjadikan badan saya cepat lelah dan letih...baru berjalan beberapa meter dah terasa penatnya..apatah lagi, saya menghuni di Kuarters Tingkat 4 memaksa saya untuk memanjat tangga yang tinggi sebelum sampai ke rumah....Fuh! Termengah-mengah dibuatnya.. Setiap kali check-up di klinik, saya bersiap sedia untuk menerima teguran doktor @ cik misi coz dah boleh agak Hb saya rendah...saya dinasihatkan untuk mengambil vitamin zat besi yang klinik bekalkan sebanyak dua kali ganda daripada biasa. Huhuhuu.... Tapi mengenangkan pada masa tu saya tinggal bersendirian (kes PJJ) dan semua housemate dulu dah pindah, maka saya kena pastikan yang saya betul2 sihat....so, saya ikutkan aje semua saranan doktor..takut juga kan if ada pape...

Antara makanan yang doktor sarankan untuk tambah darah :
  • bayam
  • ikan bilis 
  • hati (organ dalaman tidak digalakkan kerana mengandungi toksin yang tinggi)
  • kekerang (kena hati-hati coz silap haribulan boleh kena diarrhea dan kalau orang yang ada masalah allergy kerang kurang sesuai untuk diamalkan)
Tapi kalau nak makan semua makanan kat atas tu hari-hari, jenuh juga dibuatnya kan? Jadi di sini, saya ingin kongsikan kepentingan Vitalea Iron Formula Shaklee.


Ia terkenal sebagai supplemen untuk tambah darah, zat besi (iron) memainkan peranan yang sangat penting. 

Apakah kepenetingan zat besi?
Tahukah anda, zat besi berfungsi untuk membantu dalam pembentukan sel darah merah, membantu pemeliharaan badan yang sihat, mencegah anemia.
  • Tahukah anda:

    Zat besi berfungsi sebagai komponen bagi struktur hemoglobin iaitu satu sebatian penting untuk mengangkut oksigen  yang diperlukan oleh badan dari paru-paru ke tisu di seluruh tubuh. Apabila zat besi yang dibekalkan terlalu sedikit, kekurangan zat besi boleh menyebabkan masalah anemia dan ini mengakibatkan kelesuan, gangguan konsentrasi dan fungsi imun turut terjejas.

    Jadi, jika anda mengalami masalah kekurangan darah, amalkanlah pengambilan  VitaLea Shaklee 2 biji sehari... InsyaAllah pasti membantu dalam masalah kekurangan darah ini. Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk mereka yang memerlukan terutamanya mereka yang sedang berbadan dua. Jaga diri, jaga kesihatan anda demi keluarga tersayang, Insya Allah.

Saya adalah pengedar sah Shaklee di Gua Musang. Jika ingin COD boleh hubungi saya melalui maklumat tertera. Penghantaran dibuat ke seluruh negara melalui Pos Laju, GDex dan juga CityLink. Dapatkan vitamin anda hari ini juga. Kos penghantaran adalah RM10 bagi seluruh Semenanjung RM20 untuk ke Sabah Sarawak.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee atau menjadi ahli, bolehlah hubungi saya seperti maklumat di bawah, dengan menjadi ahli anda mampu jimat sehingga 15-25%!

June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS / WA : 017-943 8392 | ID : 891221

2 comments:

  1. june ada x supplement utk yg kurang berat badan? atau susah nak naik berat.

    BalasPadam
  2. Dear Mugmerah, boleh rujuk kat sini yer :-) http://vitamineshoppe.blogspot.com/2013/01/suplemen-untuk-tambah-berat-badan.html

    BalasPadam