Selasa, 28 Januari 2014

Vitamin Shaklee untuk Lelaki tampil Hebat

Assalamualaikum...kali ini saya terpanggil untuk berkongsi tentang kepentingan vitamin untuk lelaki. Jika sebelum ini, 80-90% daripada pelanggan saya adalah wanita, tetapi ada juga kaum lelaki yang berminat untuk mencuba vitamin demi menjaga kesihatan tubuh badan mereka. Alhamdulillah. Ini menunjukkan bahawa kaum lelaki yang sering dilabelkan dengan sikap acuh tak acuh dalam perihal menjaga kesihatan mereka, telah mula sedar akan kepentingan vitamin dalam hidup mereka. Semoga lebih ramai insan bergelar lelaki akan sedar tentang kepentingan pengambilan vitamin setiap hari. 

Apa yang lebih menggembirakan saya ialah, suami saya sendiri telah menunjukkan minat untuk mengamalkan suplemen. Sebagai permulaan, saya hanya bekalkan Omega Guard dan Zinc Complex untuk beliau. Itu pun, suami saya mengambil masa berbulan-bulan lamanya untuk menghabiskan vitamin tersebut. Berbuih mulut saya berpesan supaya makan vitamin dengan konsisten setiap hari. Tapi, setelah beliau dapat merasai kebaikan daripada vitamin tersebut, sekarang beliau akan ingatkan saya awal-awal untuk re-stock sebelum suplemen beliau kehabisan...hehehee...kan dah cakap :-)

Di sini saya nak tampal satu kajian yang dilakukan oleh Prof. Datuk Dr. Khalid Yusof : 

"Purata jangka hayat lelaki di Malaysia pada tahun 2010 adalah 71.9 tahun berbanding wanita 77 tahun.Satu kajian empirikal mendapati purata jangka hayat lelaki di Malaysia lebih pendek daripada wanita dengan perbezaan kini sehingga tujuh tahun.Dekan Fakulti Perubatan Universiti Teknologi Mara (UiTM), Prof Datuk Dr. Khalid Yusof berkata, golongan wanita mampu mencapai usia sehingga 79 tahun berbanding lelaki hanya setakat 72 tahun.

Apakah punca jangka hayat usia lelaki lebih pendek? 

  1. Kegagalan kaum lelaki mengamalkan gaya hidup sihat sehingga mudah terdedah kepada risiko pelbagai jenis penyakit.
  2. Golongan lelaki lebih terdedah kepada risiko untuk mendapat pelbagai jenis penyakit seperti sakit jantung, strok, buah pinggang, diabetes dan kanser.
  3. Kurangnya penjagaan kesihatan kerana lebih mementingkan urusan kerja turut mengakibatkan kaum lelaki lebih berisiko diserang penyakit berbanding kaum wanita

Saya berminat untuk mencuba vitamin Shaklee. Jadi produk manakah yang paling sesuai untuk lelaki macho seperti saya?

Vitamin Shaklee untuk lelaki mempunyai dua pilihan iaitu Set Optimum dan 
Set untuk Lelaki.

Set Optimum


atau 

Set untuk Lelaki

Semoga lebih ramai kaum lelaki yang memilih untuk mengamalkan suplemen. Pilihlah vitamin Omega Guard, Zinc Complex dan Vitamin E Complex   khas untuk anda.

Jika berminat untuk menghadiahkan suami dengan set ini, hubungi saya segera untuk tempahan.

FB : June Mohd | kerengge83@gmail.com | SMS/ WA : 017-943 8392 | ID : 891221



0 comments:

Catat Ulasan